Marketing
A gazdaság egyik fontos területe. „A marketing a 20. sz.
elején jelent meg először az Egyesült Államokban, a piaci mechanizmusok gyors
fejlődésének idején. A „to market” ige jelentése: piacra vinni, vagyis eladni,
forgalmazni. Egyrészt gondolkodásmód (marketing filozófia), másrészt tevékenységek
összehangolt rendszere, ami magában foglalja a piaccal kapcsolatos teendők
tervezésének és végrehajtásának összességét (marketing menedzsment). Szűkebb értelemben a marketing olyan
vállalati tevékenység, amely a vevők/felhasználók igényeinek kielégítése
érdekében elemzi a piacot, meghatározza az eladni kívánt termékeket és
szolgáltatásokat, megismerteti azokat a fogyasztókkal, kialakítja az árakat,
megszervezi az értékesítést és befolyásolja a vásárlókat. Tágabb értelemben a marketing a vállalat egészére kiterjedő – a
vevőkkel való azonosulást hangsúlyozó – filozófia, szemléletmód, amelynek
megvalósítása a vállalat felső vezetésének a feladata.” (vö. http://www.econom.hu/a-marketing-fogalma)
A témakör feladatai: