Marketing

iDevice ikon Marketing

A gazdaság egyik fontos területe. „A marketing a 20. sz. elején jelent meg először az Egyesült Államokban, a piaci mechanizmusok gyors fejlődésének idején. A „to market” ige jelentése: piacra vinni, vagyis eladni, forgalmazni. Egyrészt gondolkodásmód (marketing filozófia), másrészt tevékenységek összehangolt rendszere, ami magában foglalja a piaccal kapcsolatos teendők tervezésének és végrehajtásának összességét (marketing menedzsment). Szűkebb értelemben a marketing olyan vállalati tevékenység, amely a vevők/felhasználók igényeinek kielégítése érdekében elemzi a piacot, meghatározza az eladni kívánt termékeket és szolgáltatásokat, megismerteti azokat a fogyasztókkal, kialakítja az árakat, megszervezi az értékesítést és befolyásolja a vásárlókat. Tágabb értelemben a marketing a vállalat egészére kiterjedő – a vevőkkel való azonosulást hangsúlyozó – filozófia, szemléletmód, amelynek megvalósítása a vállalat felső vezetésének a feladata.” (vö. http://www.econom.hu/a-marketing-fogalma)


A témakör feladatai:

A borivók tízparancsolata
A borkóstolás menetrendje
A borospohár
A marketing meghatározása
Az OK Magyar Kesztyű marketing stratégiája
Borértékesítés - Kína az élen
Értékesítési csatornák
Felfutóban a boralapok
Környezettudatos projekt Pécsen
Magyarország borvidékei és legjellemzőbb szőlőfajtái
Magyarországi borkultúra
Marketing, PR a pécsi Hőerőműben
Marketing, OK Magyar Kesztyű
Palackba zárt vagyonok
 
Tematikus szószedet