A marketing meghatározása

1. Kérjük, hogy figyelmesen olvassa el a lenti szöveget!

A marketing ott születik meg, ahol a szükséglet megjelenik; a marketing segítségével ennek kielégítésére törekszünk, amihez termék (vagy szolgáltatás) kell, amiért megkapjuk a kívánt ellenértéket, amihez kell egy értékesítési csatorna a vevő és az eladó között, s amihez befolyásolni is kell az eladást.

(Veres-Szilágyi: A marketing alapjai, BGF, Budapest, 2007.)

 

A marketing, mint tevékenység-együttes egyrészt a piaci kapcsolatokat realizáló működési folyamatok rendszere, másrészt egy speciális vállalati irányítási rendszer, a marketingmenedzsment.

 

A marketingmix a marketingeszközök különböző piaci helyzetekben alkalmazott, az adott piaci helyzetnek megfeleltetett kombinációja. Elemei:

- a termékpolitika - (product),

- az árpolitika - (price),

- az értékesítési csatorna - (place, distribution),

- a piacbefolyásolás, a marketingkommunikáció (promotion)

2. A fenti szöveg elolvasása után oldja meg a feladatot!

Kattintson ide a feladat megoldásához!