A menedzsment négy funkciója

1. Kérjük, hogy olvassa el a lenti szöveget figyelmesen!

A menedzsment négy funkciója (olvasmány)

Tervezés

A tervezés az elérendő teljesítmény kitűzésének s az ahhoz elvezető tevékenységek meghatározásának folyamata. A tervezés során a menedzser megszabja, hogy milyen eredményt várnak a munkafolyamatoktól, és kijelöli az eszközöket, amelyekkel az adott célt el lehet érni.

Szervezés

A szervezés folyamata a konkrét feladatok meghatározását, a végrehajtók kijelölését, az erőforrások hozzárendelését, és a csoportok és egyének tevékenységének összehangolását foglalja magában. A szervezés során a menedzserek az elfogadott terveket előkészítik megvalósításra: meghatározzák az elvégzendő feladatokat, és előteremtik a kellő technológiai hátteret, az emberi és egyéb erőforrásokat.

Vezetés

A vezetés az a folyamat, amely során az emberek törekvéseit a tervek megvalósításának és a célkitűzések elérésének irányába terelik, és lelkiismeretes munkára motiválják őket. A vezetés során a menedzserek azon dolgoznak, hogy a beosztottak elkötelezetté váljanak a szervezet iránt, s arra ösztönöznek, hogy a lehető legjobb munkát végezzék a célok elérése érdekében.

Ellenőrzés

Az ellenőrzés a teljesítmény mérésének, a kitűzött célok és az eredmények összehasonlításának, valamint a megfelelő korrekciós lépések megtételének folyamata. Az ellenőrzés során a menedzserek aktív kapcsolatba kerülnek a munkájukat végző beosztottakkal, teljesítményükről beszámolókat kapnak, készítenek és adnak tovább, majd az így nyert információval hozzájárulnak a szükséges változtatások megtervezéséhez.

 

2. Oldja meg a fenti szöveghez kapcsolódó feladatot!

A feladat megtekintéséhez kattintson ide.