A magyar bor mint hungarikum

1. Kérjük, hogy figyelmesen olvassa el a lenti szöveget!

 

Az utóbbi tíz év során a magyar borüzletág nagyon sokat fejlődött. A magyarországi bortermelők újra kialakították saját egyedi borstílusukat. A bor iránti érdeklődés az utóbbi években, évtizedben örvendetes módon megnövekedett. Azok a tényezők, amelyek Magyarországot nagy bortermelő országgá tették valamikor, ma sok külföldi befektetőt vonzanak, akik hozzájárulnak a választék bővítéséhez. A bortermékek kétharmada belföldi piacon, maradék egyharmada pedig exportpiacon kerül értékesítésre. A szigorú szabályok ellenére is évről évre egyre több minőségi bort tudunk szállítani az EU‑ba (Európai Unió). Amerikában azonban csökken a borok iránti kereslet.

A bor szorosan hozzákapcsolódik Magyarországhoz és a magyar gazdasághoz. A magyar borok kiváló minőségét és világhírűségét jól mutatja, hogy hungarikummá minősítették őket.

„Kötődjön a magyar kulturális és gasztronómiai hagyományokhoz, de lehet mai magyar innováció eredménye is, határainkon belül és kívül egyaránt."

 

A magyar eredetű szőlőfajtákat - mint a furmintot, a hárslevelűt, kadarkát vagy az Irsai Olivért -, illetve a máshonnan származó fajtákból készített, a magyar termőtájakon sajátos karaktert kapott borokat minősítik így.

A magyar boroknak jelentős szerepük van az ország arculatának építésben, melynek fontos elemei a következők:

  • A bor minősége.
  • A bortermelés folyamatának bemutatása, mely a fogyasztók széles körét érdekelné.
  • Boraink megjelenése az asztalon (a palack formája, színe, mérete, a címkék kinézete).
  • Borünnepek: szüreti mulatságok és borfesztiválok.
  • A külföldön rendezett nemzetközi kiállítások és versenyek.
  • A borutak, vagyis a borkirándulások a bemutatkozás nélkülözhetetlen elemei. Ezek számos természeti szépséget, kultúrtörténeti érdekességet és bor‑gasztronómiai élményeket nyújtanak a résztvevők számára.

 

2. Oldja meg a fenti szöveghez kapcsolódó feladatot!

A feladat megtekintéséhez kattintson ide.