A magyar bor mint hungarikum

Az alábbi szövegben a bor előtaghoz más-más utótag tartozik. Minden esetben alárendelő szószerkezetről van szó. A felkínált lehetőségek közül válassza ki a tartalmilag megfelelőt! Amikor mindent megoldott, kattintson a "Válaszok ellenőrzése" gombra.
Az utóbbi tíz év során a magyar bor nagyon sokat fejlődött. A magyarországi bor újra kialakították saját egyedi bor. A bor iránti érdeklődés az utóbbi években, évtizedben örvendetes módon megnövekedett. Azok a tényezők, amelyek Magyarországot nagy bor országgá tették valamikor, ma sok külföldi befektetőt vonzanak, akik hozzájárulnak a választék bővítéséhez. A bor kétharmadát belföldi piacon, maradék egyharmadát pedig külföldön értékesítik. A szigorú szabályok ellenére is évről évre egyre több minőségi bort tudunk szállítani az EU-ba (Európai Unió). Amerikában azonban csökken a borok iránti kereslet.
A bor szorosan kapcsolódik Magyarországhoz és a magyar gazdasághoz. A magyar borok kiváló minőségét és világhírűségét jól mutatja, hogy hungarikummá minősítették őket. A hungarikum fogalmát a következőképpen fogalmazhatjuk meg:
„Kötődjön a magyar kulturális és gasztronómiai hagyományokhoz, de lehet mai magyar innováció eredménye is, határainkon belül és kívül egyaránt.”
A magyar eredetű szőlőfajtákat – mint a furmintot, a hárslevelűt, kadarkát vagy az Irsai Olivért –, illetve a máshonnan származó fajtákból készített, a magyar termőtájakon sajátos karaktert kapott borokat minősítik így.

A magyar bornak jelentős szerepe van az ország arculatának építésében. Ennek fontos elemei a következők:

- A bor.
- A bor folyamatának bemutatása, mely a fogyasztók széles körét érdekelné.
- Boraink megjelenése az asztalon (a palack formája, színe, mérete, a címkék kinézete).
- Bor: szüreti mulatságok és bor.
- A külföldön rendezett nemzetközi kiállítások és versenyek.
- A bor, vagyis a bor a bemutatkozás nélkülözhetetlen elemei. Ezek számos természeti szépséget, kultúrtörténeti érdekességet és bor élményeket nyújtanak a résztvevők számára.