OK Magyar Kesztyű

Az alábbi szövegből hiányoznak a kötőszavak. Helyezze vissza őket a szövegbe a megfelelő helyre!
A pécsi kesztyűgyártás idén lesz éppen 150 éves. Egy olyan speciális munkakultúra honosodott meg, amely valamikor Franciaországból indult el, Magyarországra német és svájci kézművesek közvetítésével jutott el. A ’90-es évek elején erősödött meg a világban távol-keleti kesztyűs konkurencia harc, a cég előtt két választás állt: vagy felveszi úm. a kesztyűt a kínai versenytársakkal és maga is Kínában hoz létre egy vállalkozást, evvel a közép és alacsony árfekvésű piacon tudta volna stabilizálni helyzetét, a másik lehetőség az volt, Kelet-Európában beruház, evvel a magasabb árfekvésű és magasabb minőségű vevők fele tudja a piaci szegmenst bővíteni. ’99 óta termelünk Kínában. Nem a hagyományos pécsi kesztyűt, hanem annak egy lebutítottabb változatát, technológiáját vittük Kínába, amivel – ahogy már az előbb is mondtam – a közepes árfekvésű piacokat lehet kiszolgálni.

Az elmúlt évben Etiópiában indítottunk el egy kesztyűgyár-beruházást. Ugye Afrikáról tudni kell, ott nem igazán hordják a kesztyűt és nem is ismerik a kesztyűt, viszont ez az ország, Etiópia adja az alapanyagnak a 80-90%-át. Erre a gondolatra épült a mi gondolatunk is, ha már az általunk vásárolt bőrök egy jelentős része Etiópiában lesz kész bőrré gyártva, akkor érdemes odavinni a termelést is, ezáltal gyakorlatilag növelhetjük a termelési átfutási időt, ki tudjuk simítani a szezonális ciklikusságot. Egy egységet alkotna a három termelőhely. Magyarország, amely egyébként is a technológiai központja a cégcsoportnak, továbbra is a modelltervezés, gyártmányfejlesztés, a minőség-ellenőrzés központja, itt gyártjuk a legmagasabb igényeknek is megfelelő klasszikus tradícióval készült kesztyűket; Kínából szolgáljuk ki a közepes árfekvésű partnereinket, ill. tervezzük a kínai belső piacra történő értékesítést is; Etiópiában pedig szintén a közepes és alacsony árfekvésű termékeket szeretnénk gyártani elsősorban az észak-amerikai piacra, ahova Afrikából igen könnyű bejutni ma. A cég managementje áll a tulajdonosból, a tulajdonos fiából és a három országban a cégvezetőkből, a magyar, a kínai és az etióp cégvezetőkből. A tevékenységeket megosztjuk egymás között, a németországi központunkban, amit ugyan központnak nevezünk, csak egy iroda, az értékesítési tevékenységet bonyolítják, ill. a concern számviteli és pénzügyi tevékenységének irányítása történik. Magyarországról irányítjuk a beszerzéseket, a gyártmányfejlesztést, a teljes termelésirányítást mind a három országban, a kínai és az etióp gyárban csak a leosztott rendelések gyártása történik.

A legújabb kihívás az, meg kell reformálnunk a piaci tevékenységünket, a marketing tevékenységünket. Eddig tulajdonképpen egy személy, a tulajdonos személye volt az, amely az üzletkötésekkel foglalkozott, természetesen belimitálta azt a vevőkört is, akiket ki tudunk szolgálni. Amennyi egy ember kapacitásába belefért. Komoly piaci lehetőségeket látunk az orosz területeken, komoly piaci lehetőségeket látunk Észak-Amerikában, ezért egy új értékesítési rendszert akarunk kialakítani. Ide fiatal, nagyon törekvő, általában az adott nyelveket anyanyelvi szinten beszélő fiatalokat keresünk. Létrehoztunk egy frankfurti irodát, ezáltal közelebb vagyunk a világ vérkeringéséhez. Fiatal emberekkel próbáljuk feltölteni az állományunkat. Próbáljuk a vezető területeken az átlagéletkort 30 év alá csökkenteni, mindent ennek a célnak szentelünk.
A mi cégünk egy rendkívül tőkeerős cég. A saját tőkeellátottság aránya a finanszírozásban meghaladja a 80%-ot, ezt nagyon kevés cég mondhatja el magáról, 20%-ot tesz ki a külső finanszírozás. A mi cégünk abban a szerencsés helyzetben van, meg volt is, , mint valamikori vámszabad terület devizában vezethette a könyveit, deviza külföldnek minősült tulajdonképpen, így a pénzpiacon is szabadon választhattunk bankot.

Rendkívül fontos, ugye a nemzetközi tőke, az mindig optimalizációra törekszik. A mi esetünkben mindig kombinálni kell, a szakmai tudás megvan-e, ahhoz kell hozzávennünk az ország általános makrogazdasági környezetét és mutatóit. Annak idején, amikor Magyarországon történt a beruházás, akkor mivel a magyarországi külföldi befektetéseket komoly adókedvezményekkel támogatták, természetesen ez nagyon fontos szerepet játszott a helyszín kiválasztásában. Ugyanígy Kínára is elmondható, ugyanez mondható el ma Etiópiára is. Valamikor a 2000-es évek elejéig nem csak a felsőbb rétegeknek gyártottunk, hanem a közepes árfekvést is ki tudtuk szolgálni, mivel ez egy élő munka, intenzív termelés, a bérköltségek jelentős mértékben növekedtek, itt már nem tudtuk volna tartani a lépést a távol-keleti versenytársakkal és a magyar bérekkel. Ezért ma már Magyarországról a költségek oldaláról csak ezt a piacot tudjuk kiszolgálni.

Ezért egy új értékesítési rendszert akarunk kialakítani. Ide fiatal, nagyon törekvő, általában az adott nyelveket anyanyelvi szinten beszélő fiatalokat keresünk. Létrehoztunk egy frankfurti irodát, ezáltal közelebb vagyunk a világ vérkeringéséhez. Fiatal emberekkel próbáljuk feltölteni az állományunkat. Próbáljuk a vezető területeken az átlagéletkort 30 év alá csökkenteni, mindent ennek a célnak szentelünk.
A mi cégünk egy rendkívül tőkeerős cég. A saját tőkeellátottság aránya a finanszírozásban meghaladja a 80%-ot, ezt nagyon kevés cég mondhatja el magáról, 20%-ot tesz ki a külső finanszírozás. A mi cégünk abban a szerencsés helyzetben van, meg volt is, , mint valamikori vámszabad terület devizában vezethette a könyveit, deviza külföldnek minősült tulajdonképpen, így a pénzpiacon is szabadon választhattunk bankot.
Rendkívül fontos, ugye a nemzetközi tőke, az mindig optimalizációra törekszik. A mi esetünkben mindig kombinálni kell, a szakmai tudás megvan-e, ahhoz kell hozzávennünk az ország általános makrogazdasági környezetét és mutatóit. Annak idején, amikor Magyarországon történt a beruházás, akkor mivel a magyarországi külföldi befektetéseket komoly adókedvezményekkel támogatták, természetesen ez nagyon fontos szerepet játszott a helyszín kiválasztásában. Ugyanígy Kínára is elmondható, ugyanez mondható el ma Etiópiára is. Valamikor a 2000-es évek elejéig nem csak a felsőbb rétegeknek gyártottunk, hanem a közepes árfekvést is ki tudtuk szolgálni, mivel ez egy élő munka, intenzív termelés, a bérköltségek jelentős mértékben növekedtek, itt már nem tudtuk volna tartani a lépést a távol-keleti versenytársakkal és a magyar bérekkel. Ezért ma már Magyarországról a költségek oldaláról csak ezt a piacot tudjuk kiszolgálni.