OK Magyar Kesztyű

Összekeveredtek az igazgató válaszai. Párosítsa a válaszokat a riporter kérdéseivel!
Kérdések:

1. Pécsett jelentős hagyománya van a kesztyűgyártásnak. Hogyan illeszkedik az OK Magyar Kesztyű tevékenysége a pécsi kesztyűgyártás hagyományaiba?
2. Ha jól értem, akkor Kínában gyártják a kesztyűket, mint ahogy az ipari termékek jelentős hányadát is. A kínai gyártási kapcsolaton kívül van esetleg a világ más pontján is működtet gyártó részlegük?
3. Ettől függetlenül azért a kínai termelési vonal is megmaradna ezzel párhuzamosan?
4. Kikből áll a cég menedzsmentje? Hogyan történik a cég, ill. cégcsoport irányítása?
5. Mik a management tagjaival szemben támasztott követelmények?
6. Mik az OK Magyar Kesztyű előtt álló legújabb kihívások?
7. Hogyan igyekszik a cég menedzsmentje megfelelni az elmondott kihívásoknak? Mik a cégvezetés fejlesztési stratégiájának legfontosabb elemei?
8. Hogyan, milyen forrásból történik a tervezett fejlesztések finanszírozása? Milyen kondíciókkal, ill. kockázatokkal lehet ma a piacon hitelhez jutni
9. Milyen szerepet játszik az adott ország adórendszere, jogbiztonsága a gyártási helyszíneik megválasztásában?
10. Tehát itt Magyarországon, ha jól értem csak a felső rétegnek gyártanak elsősorban egyedi termékeket?

Válaszok:

A. Tehát ugye a pécsi kesztyűgyártásnak idén lesz éppen 150 éves a tradíciója. Egy olyan speciális munkakultúra honosodott meg, amely valamikor Franciaországból indult el, és Magyarországra német és svájci kézművesek közvetítésével jutott el. A ’90-es évek elején erősödött meg a világban távol-keleti kesztyűs konkurencia harc, és a cég előtt két választás állt: vagy felveszi úm. a kesztyűt a kínai versenytársakkal és maga is Kínában hoz létre egy vállalkozást, evvel a közép és alacsony árfekvésű piacon tudta volna stabilizálni helyzetét, a másik lehetőség az volt, hogy Kelet-Európában beruház, és evvel a magasabb árfekvésű és magasabb minőségű vevők fele tudja a piaci szegmenst bővíteni.

B. A legeslegfontosabb követelmény a sikerorientáltság és a hatékonyság. Ez a két legfontosabb szempont, semmi más nem számít.

C. Igen, természetesen van, illetve hát az idő kikényszerítette, hogy legyen. ’99 óta termelünk Kínában Nem a hagyományos pécsi kesztyűt, hanem annak egy lebutítottabb változatát, technológiáját vittük Kínába, amivel – ahogy már az előbb is mondtam – a közepes árfekvésű piacokat lehet kiszolgálni. Az elmúlt évben Etiópiában indítottunk el egy kesztyűgyár-beruházást. Ugye Afrikáról tudni kell, hogy ott nem igazán hordják a kesztyűt és nem is ismerik a kesztyűt, viszont ez az ország, Etiópia adja az alapanyagnak a 80-90%-át. Erre a gondolatra épült a mi gondolatunk is, hogy ha már az általunk vásárolt bőrök egy jelentős része Etiópiában lesz kész bőrré gyártva, akkor érdemes odavinni a termelést is, és ezáltal gyakorlatilag növelhetjük a termelési átfutási időt, ki tudjuk simítani a szezonális ciklikusságot.

D. Ma már igen. Valamikor a 2000-es évek elejéig nem csak a felsőbb rétegeknek gyártottunk, hanem a közepes árfekvést is ki tudtuk szolgálni, de mivel ez egy élő munka, intenzív termelés, és a bérköltségek jelentős mértékben növekedtek, itt már nem tudtuk volna tartani a lépést a távol-keleti versenytársakkal és a magyar bérekkel. Ezért ma már Magyarországról a költségek oldaláról csak ezt a piacot tudjuk kiszolgálni.

E. A mi cégünk egy rendkívül tőkeerős cég. A saját tőkeellátottság aránya a finanszírozásban meghaladja a 80%-ot, és ezt nagyon kevés cég mondhatja el magáról,0020és a 20%-ot teszi ki a külső finanszírozás. A mi cégünk abban a szerencsés helyzetben van, meg volt is, hogy, mint valamikori vámszabad terület devizában vezethette a könyveit, deviza külföldnek minősült tulajdonképpen, és így a pénzpiacon is szabadon választhattunk bankot.

F. Igen, a kínai is megmaradna. Ez egy egységet alkotna a három termelőhely. Magyarország, amely egyébként is a technológiai központja a cégcsoportnak, továbbra is a modelltervezés, gyártmányfejlesztés, a minőség-ellenőrzés központja, és itt gyártjuk a legmagasabb igényeknek is megfelelő klasszikus tradícióval készült kesztyűket; Kínából szolgáljuk ki a közepes árfekvésű partnereinket, ill. tervezzük a kínai belső piacra történő értékesítést is; Etiópiában pedig szintén a közepes és alacsony árfekvésű termékeket szeretnénk gyártani elsősorban az észak-amerikai piacra, ahova Afrikából igen könnyű bejutni ma.

G. Az első lépcső volt, hogy létrehoztunk egy frankfurti irodát, ezáltal közelebb vagyunk a világ vérkeringéséhez. Fiatal emberekkel próbáljuk feltölteni az állományunkat. Próbáljuk a vezető területeken az átlagéletkort 30 év alá csökkenteni, és mindent ennek a célnak szentelünk.

H. Ez egy nagyon lapos piramis. A cég managementje áll a tulajdonosból, a tulajdonos fiából és a három országban a cégvezetőkből, a magyar, a kínai és az etióp cégvezetőkből. A tevékenységeket megosztjuk egymás között, a németországi központunkban, amit ugyan központnak nevezünk, de csak egy iroda, az értékesítési tevékenységet bonyolítják, ill. a concern számviteli és pénzügyi tevékenységének irányítása történik. Magyarországról irányítjuk a beszerzéseket, a gyártmányfejlesztést, a teljes termelésirányítást mind a három országban, és a kínai és az etióp gyárban csak a leosztott rendelések gyártása történik.

I. Rendkívül fontos, ugye a nemzetközi tőke, az mindig optimalizációra törekszik. A mi esetünkben mindig kombinálni kell, hogy a szakmai tudás megvan-e, és ahhoz kell hozzávennünk az ország általános makrogazdasági környezetét és mutatóit. Annak idején, amikor Magyarországon történt a beruházás, akkor mivel a magyarországi külföldi befektetéseket komoly adókedvezményekkel támogatták, természetesen ez nagyon fontos szerepet játszott a helyszín kiválasztásában. Ugyanígy Kínára is elmondható, és ugyanez mondható el ma Etiópiára is.

J. A legújabb kihívás tulajdonképpen az, hogy meg kell reformálnunk a piaci tevékenységünket, a marketing tevékenységünket. Eddig tulajdonképpen egy személy, a tulajdonos személye volt az, amely az üzletkötésekkel foglalkozott, és természetesen belimitálta azt a vevőkört is, akiket ki tudunk szolgálni. Amennyi egy ember kapacitásába belefért. Komoly piaci lehetőségeket látunk az orosz területeken, komoly piaci lehetőségeket látunk Észak-Amerikában, és ezért egy új értékesítési rendszert akarunk kialakítani. Ide fiatal, nagyon törekvő, általában az adott nyelveket anyanyelvi szinten beszélő fiatalokat keresünk.

Adja meg a kérdésekhez tartozó válaszok betűjelét!

1.2.3.4.5.6.7.8.9.10.